Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
ЗАТВЕРДЖЕНО
Загальними зборами державних службовців
Гусятинського районного суду Тернопільської областi
(у редакції, зі змінами, внесеними рішенням
зборів державних службовців №1 від 03.10.2022)
Правила
внутрішнього службового розпорядку
Гусятинського районного суду Тернопільської області
1.Правила внутрішнього службового розпорядку Гусятинського районного суду Тернопільської області (далі - Правила) визначають загальні положення щодо організації внутрішнього службового розпорядку державних службовців Гусятинського районного суду Тернопільської області (далі - суд), режим роботи, умови перебування державного службовця в суді та забезпечення раціонального використання його робочого часу.
2.Службова дисципліна в суді ґрунтується на засадах сумлінного та професійного виконання державним службовцем своїх обов'язків, створення належних умов для ефективної роботи, їх матеріально-технічного забезпечення, заохочення за результатами роботи.
3.Правила внутрішнього службового розпорядку суду затверджуються загальними зборами державних службовців апарату суду за поданням керівника апарату на основі Типових правил внутрішнього службового розпорядку.
4.Правила внутрішнього службового розпорядку суду доводяться до відома всіх державних службовців, які працюють у суді, під підпис.
2.1.Державні службовці суду повинні дотримуватись вимог етичної поведінки.
2.2.Державні службовці суду у своїй роботі повинні дотримуватись принципів професійності, принциповості та доброзичливості, дбати про свою професійну честь і гідність.
2.3.Державні службовці суду повинні уникати нецензурної лексики, не допускати підвищеної інтонації під час спілкування. Неприпустимими є прояви зверхності, зневажливого ставлення до колег та громадян.
2.4.Державні службовці суду під час виконання своїх посадових обов'язків повинні дотримуватися взаємоповаги, ділового стилю спілкування, виявляти принциповість і витримку.
3.1. Для державних службовців встановлюється п'ятиденний робочий тиждень з
тривалістю роботи по днях: понедiлок, вівторок, середа, четвер - по 8 годин 15 хвилин, п'ятниця -7 годин, вихідні дні: субота, неділя.
Розпорядок дня роботи суду:
початок роботи - з 08 годин 00 хвилин протягом робочих днiв тижня;
перерва на обід - з 12 годин 00 хвилин до 13 годин 00 хвилин протягом робочих днiв тижня;
кінець роботи - у понедiлок, вівторок, середу, четвер о 17 годин 15 хвилин, у
п'ятницю - о 16 годин 00 хвилин.
Тривалiсть перерви для відпочинку й харчування складає 1 годину.
Перерва не включається в робочий час i працiвник суду може використовувати на свій розсуд.
Напередодні святкових та неробочих днiв тривалiсть робочого дня скорочується на одну годину.
3.2. Для одержання в повному обсязі заробітної плати кожен державний службовець
зобов'язаний відпрацювати не менше щоденної (крім п'ятниці) норми робочого часу.
Нормальна тривалість робочого часу державного службовця суду не може перевищувати 40 годин на тиждень.
У випадках, передбачених чинним законодавством, окремим державним службовцям
може встановлюватися на їх прохання неповний робочий час з оплатою пропорційно
відпрацьованому часу.
3.3. За ініціативою державного службовця і згодою керівника апарату суду державному службовцю може встановлюватися гнучкий режим робочого часу, який є відмінним від визначеного правилами внутрішнього службового розпорядку режиму роботи державного органу.
Гнучкий режим робочого часу встановлюється на визначений строк або безстроково з урахуванням необхідності дотримання норми робочого часу, передбаченого Законом України «Про державну службу», або тривалості встановленого для державного службовця неповного робочого часу (неповного робочого дня або неповного робочого тижня).
Гнучкий режим робочого часу є фіксованим.
Гнучкий режим робочого часу державного службовця встановлюється наказом
керiвника апарату суду, у якому зазначається:
1) прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) державного службовця, якому встановлюється гнучкий режим робочого часу та його посада;
2) встановлена норма тривалості робочого часу;
3) дата, з якої встановлюється гнучкий режим робочого часу;
4) період, на який встановлюється гнучкий режим робочого часу (у разі встановлення на визначений строк);
5) час початку і закінчення роботи, час початку і закінчення перерви для відпочинку і харчування (у разі застосування фіксованого режиму робочого часу);
6) періоди часу, в які державний службовець зобов’язаний бути присутнім на робочому місці (за потреби, у разі застосування змінного режиму робочого часу).
Такий наказ доводиться до відома державного службовця, якому встановлюється гнучкий режим робочого часу до початку застосування гнучкого режиму робочого часу.
3.4. Під час встановлення гнучкого режиму робочого часу потрібно враховувати:
-заборону включення до робочого часу нічного часу, визначеного законом, якщо інше не передбачено законом;
-необхідність забезпечення належного функціонування державного органу у межах встановленого режиму роботи (надання послуг, прийом громадян, приймання та відправлення кореспонденції тощо);
-забезпечення належної взаємодії структурних підрозділів державного органу;
створення умов для сумлінного і професійного виконання державним службовцем своїх посадових обов’язків;
-потребу в ефективній організації робочого часу державного службовця, збільшенні продуктивності та якості його роботи, враховуючи особливості роботи у певній місцевості, зокрема такі, як години пікової завантаженості транспортних шляхів, значну віддаленість місця роботи від місця проживання державного службовця, режими роботи закладів дошкільної та загальної середньої освіти;
-інші особливості роботи суду, зокрема нерівномірний обсяг навантаження на державного службовця впродовж дня (тижня), коли основний обсяг робіт припадає на початок чи кінець робочого дня або виходить за його межі.
3.5. Працівникам забороняється відволікати державного службовця від виконання його посадових обов’язків.
3.6. Організація обліку робочого часу державних службовців у суді покладається на
особу, на яку покладено обов'язки служби управління персоналом. Облік робочого часу
ведеться у формі табеля обліку робочого часу .
3.7. Вихід державного службовця за межі адміністративної будівлі суду у робочий час зі службових питань відбувається з відома керівника апарату суду.
3.8. Забороняється залучати до роботи понад установлену тривалість робочого дня, а
також у вихідні, святкові та неробочі днi, у нічний час вагітних жінок i жінок, якi мають
дітей віком до трьох років. Жінки, якi мають дітей віком від 3 до 14 років або дитину інваліда, можуть залучатися до надурочних робіт лише за їxньою згодою. Залучення
інвалідів до надурочних робіт можливе лише за їхньою згодою i за умови, що це не
суперечить медичним рекомендаціям.
4.1.Державний службовець суду повідомляє керівника апарату суду про свою відсутність на роботі у письмовій або усній формах, засобами електронного чи телефонного зв'язку або іншим доступним способом.
4.2.У разі недотримання державним службовцем суду вимог пункту 1 цього розділу консультантом суду (по роботі з персоналом) складається акт про відсутність державного службовця на робочому місці.
4.3.У разі ненадання державним службовцем суду доказів поважності причини своєї відсутності на роботі він повинен подати письмові пояснення на ім'я керівника апарату суду щодо причин своєї відсутності.
5 .Перебування державного службовця в суді у вихідні, святкові, неробочі дні та після закінчення робочого часу
5.1.Для виконання невідкладних завдань державний службовець суду може залучатись до роботи понад установлену тривалість робочого дня за наказом (розпорядженням) керівника апарату суду, в тому числі у вихідні, святкові, неробочі дні, а також у нічний час з компенсацією за роботу відповідно до законодавства.
5.2.Тривалість роботи понад установлену тривалість робочого дня, а також у вихідні, святкові та неробочі дні, у нічний час для кожного державного службовця суду не повинна перевищувати чотири години протягом двох днів поспіль і 120 годин на рік.
5.3.Керівник апарату суду за потреби може залучати державних службовців суду до чергування після закінчення робочого дня, у вихідні, святкові і неробочі дні.
Чергування державного службовця суду після закінчення робочого дня, у вихідні, святкові і неробочі дні здійснюється згідно з графіком, який розробляється заступником керівника апарату суду і затверджується керівником апарату суду або наказом голови суду та (або) керівника апарату.
5.4.У графіку чергування (наказі) зазначаються: завдання, яке потребує виконання, відповідальний державний службовець, його посада, місце, дата та строк чергування.
5.5.У разі залучення до чергування після закінчення робочого дня, у вихідні, святкові і неробочі дні державного службовця, якого не включено до графіка, наступного робочого дня після чергування відповідна інформація подається заступником керівника апарату суду для внесення в установленому порядку відповідних змін до такого графіка чи наказу.
5.6. За роботу в зазначені дні (час) державним службовцям суду надається грошова компенсація у розмірі та порядку, визначених законодавством про працю, або протягом місяця надаються відповідні дні відпочинку за заявами державних службовців.
5.7.Забороняється залучати до роботи понад установлену тривалість робочого дня, а також у вихідні, святкові та неробочі дні, у нічний час вагітних жінок і жінок, які мають дітей віком до трьох років. Жінки, які мають дітей віком від 3 до 14 років або дитину-інваліда, можуть залучатися до надурочних робіт лише за їхньою згодою. Залучення інвалідів до надурочних робіт можливе лише за їхньою згодою і за умови, що це не суперечить медичним рекомендаціям.
наказів, доручень та розпоряджень зі службових питань
6.1.Нормативно-правові акти, накази, доручення, розпорядження зі службових питань доводяться до відома державних службовців суду шляхом ознайомлення у паперовій або електронній формі з підтвердженням такого ознайомлення.
6.2. Підтвердженням може слугувати підпис державного службовця (у тому числі як відповідального виконавця) на документі, у журналі реєстрації документів або відповідний кваліфікований електронний підпис, який підтверджує ознайомлення з певним службовим документом в електронній формі.
6.3. Державний службовець при вступі чи проходженні державної служби зобов'язаний
повідомити особу, на яку покладено обов'язки служби управління персоналом, про його
засоби електронної пошти чи інші засоби телекомунікаційного зв'язку з ним з метою їх
використання для доведення до відома державного службовця інформації або документiв.
6.4. Iнформація або документи, надіслані поштою, в тому числi електронною, чи
шляхом передачі з використанням інших засобiв зв'язку вважаються такими, що доведені до відома державного службовця на п'ятий календарний день з моменту їх відправлення.
6.5. Підтвердженням може слугувати пiдпис державного службовця (у тому числi як
відповідального виконавця) на документі, у журналі реєстрації документiв або відповідний кваліфікований електронний пiдпис, який підтверджує ознайомлення з певним службовим документом в електронній формі.
6.6.Нормативно-правові акти, які підлягають офіційному оприлюдненню, доводяться до відома державного службовця шляхом їх оприлюднення в офіційних друкованих виданнях, а також шляхом розміщення на офіційних веб-сайтах органів державної влади та на власному сайті суду
7.1. Керівник апарату суду зобов'язаний забезпечити безпечні умови праці, належний
стан засобiв протипожежної безпеки, санітарії i гігієни праці .
Iнструктування з охорони праці та протипожежноi безпеки має здійснювати особа, на
яку головою суду / в.о. голови суду покладені відповідні функції в суді.
7.2. Державний службовець повинен дотримуватись правил техніки безпеки,
виробничої санітарії i гігієни праці, протипожежної безпеки, інших правил з охорони праці.
7.3. Умови праці на робочому місці, стан засобiв колективного та індивідуального
захисту, що використовуються державним службовцем, а також санітарно-побутові умови
повинні відповідати вимогам нормативно-правових актів з охорони праці.
7.4. За стан пожежної безпеки та дотримання інструкцій з охорони праці в суді
відповідає голова суду та визначена головою суду / в.о. голови суду відповідальна особа, на яку покладено такий обов'язок.
8.1.Державний службовець суду зобов'язаний до звільнення з посади чи переведення на іншу посаду передати справи і довірене у зв'язку з виконанням посадових обов'язків майно уповноваженій керівником апарату суду особі. Уповноважена особа зобов'язана прийняти справи і майно.
8.2.Факт передачі справ і майна засвідчується актом, який складається у двох примірниках і підписується уповноваженою особою суду, заступником керівника апарату суду та державним службовцем, який звільняється.
8.3.Один примірник акта видається державному службовцю, який звільняється чи переводиться на іншу посаду, інший примірник долучається до особової справи цього державного службовця.
1.Недотримання вимог правил внутрішнього службового розпорядку є підставою для притягнення державного службовця суду до відповідальності у порядку, передбаченому чинним законодавством.
2.Питання, пов'язані із застосуванням правил внутрішнього службового розпорядку вирішуються керівником апарату суду.
Керівник апарату суду Х.М. Турецька