Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Актові записи цивільного стану повинні містити достовірні відомості. Якщо дані помилкові або потребують уточнення, громадянин має право ініціювати процедуру внесення змін.
Як правильно внести зміни до актових записів цивільного стану та які документи для цього знадобляться, розповідає Ірина СВИСТУН, керівниця Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції.
З чого почати?
Щоб внести відповідні зміни, особа має звернутися до будь-якого відділу державної реєстрації актів цивільного стану з пакетом документів:
Хто має право подати заяву?
Зокрема це може бути:
Куди звертатися?
З огляду на воєнний стан в Україні та дію принципу екстериторіальності, заяву можна подати до будь-якого відділу ДРАЦС, незалежно від місця проживання чи реєстрації.
Який строк розгляду?
Відділ державної реєстрації актів цивільного стану розглядає подані документи до 3 місяців з моменту надходження заяви. Якщо виникнуть поважні причини, строк може бути подовжено, але не більше ніж ще на 3 місяці.
Яке рішення приймається?
На основі зібраних документів та перевірки складається один з обґрунтованих висновків:
У випадку відмови висновок має чітко пояснювати причини, а також містити вказівку про право оскарження такого рішення в судовому порядку.
Відтак, слід пам’ятати, що уважна перевірка документів та правильне оформлення заяви значно підвищують шанси на успішне внесення змін.